PROTOKÓŁ
WALNEGO ZEBRANIA SPRAWOZDAWCZEGO CZŁONKÓW PZD
ROD „CYBINKA „ w Poznaniu
odbytego w dniu 26 kwietnia 2025 roku
W dniu 26 kwietnia 2025 roku w Domu Działkowca ROD „CYBINKA „ w Poznaniu ul. Pusta 16 a odbyło się Walne Zebranie Sprawozdawcze . W pierwszym terminie tj o godz. 10:30 zebranie nie odbyło się, w związku z brakiem wymaganej liczby członków. Otwarcia zebrania o godzinie 11:00 w drugim terminie dokonał Pan Prezes Zarządu ROD” Cybinka” Zbigniew Andrysiak .
Pan prezes powitał przedstawiciela OZ PZD w Poznaniu Panią Dyrektor Biura OZ PZD – mgr Agatę Wróbel oraz wszystkich przybyłych na Walne Zebranie.
Następnie został odśpiewany Hymn Działkowców oraz w związku z ogłoszoną na dzień 26 kwietnia 2025 r. żałobą narodową w związku ze śmiercią Papieża Franciszka wszyscy obecni zostali poproszeni o uczczenie minutą ciszy zmarłego Papieża oraz wszystkich zmarłych w minionym roku działkowców oraz członków ich rodzin.
Na Przewodniczącego Walnego Zebrania Sprawozdawczo Pan prezes zaproponował Pana Tomasza Roszaka, który wyraził zgodę na zaproponowaną funkcje. Kandydatura została poddana pod głosowanie i została przyjęta jednogłośnie .
Przewodniczący zebrania Pan Tomasz Roszak podziękował za zaufanie i przystąpił do realizacji przebiegu zebrania .
Przewodniczący Walnego Zebrania zaproponował skład Prezydium Zebrania. W skład zaproponowano : – Panią Dyrektor Biura Okręgowego Zarządu PZD Agatę Wróbel,
– Pana Prezesa ROD „Cybinka” Zbigniewa Andrysiaka – Pana Skarbnika ROD „Cybinka ‘ Macieja Nowaczyka – Panią Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej ROD „Cybinka „ Dominikę Sypniewską oraz protokolanta zebrania Panią Grażynę Kucharską wybrane osoby wyraziły zgodę . Skład prezydium został poddany głosowaniu. Dwie osoby wstrzymały się od głosu.
Następnie Pan prezes odczytał regulamin zebrania. Po odczytaniu przystąpiono do głosowania .
Porządek obrad oraz regulamin zostały przyjęte jednogłośne .
Przystąpiono do wyborów poszczególnych komisji . Do Komisji Mandatowej zgłoszono następujące kandydatury : Pani Sylwia Szymczak, Pani Beata Łukaszewska, innych kandydatur nie zgłoszono. Do Komisji Uchwał i Wniosków zgłoszono następujące kandydatury :
Pana Andrzeja Nowaka, Panią Annę Biniaszewską ,innych kandydatur nie zgłoszono. Kandydaci wyrazili zgodę na udział w komisji .
W głosowaniu jednogłośnie przyjęto skład komisji.
Pan Prezes Zbigniew Andrysiak przedstawił Sprawozdanie merytoryczne Zarządu ROD „Cybinka „ z działalności za rok 2024, a Pan skarbnik Maciej Nowaczyk Sprawozdanie finansowe za rok 2024
Pani Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Dominika Sypniewska przedstawiła sprawozdanie z działalności komisji rewizyjnej za rok 2024 oraz ocenę działalności zarządu ROD Cybinka za rok 2024 wraz z wnioskami.
Komisja Rewizyjna oceniła prace Zarządu jako dobrą i wnioskuje o przyjęcie sprawozdań merytorycznego oraz finansowego .
Protokół Komisji Mandatowej Walnego Zebrania Sprawozdawczego Rod Cybinka odczytała przewodnicząca Komisji Pani Sylwia Szymczak.
Na 198 członków zwyczajnych PZD w ROD w zebraniu uczestniczyło 36 członków, co stanowi 18,18 % , a to oznacza, że zgodnie z § 61 ust 2 statutu PZD walne zebranie jest prawomocne w drugim terminie .
Przewodniczący zebrania Pan Tomasz Roszak poprosił Pana prezesa o przedstawienie Projektu planu pracy Zarządu na 2025 rok.
Pan prezes przedstawił również projekt opłat ogrodowych na 2025 rok :
– opłata ogrodowa 2,40 zł za 1 m 2 powierzchni użytkowanej działki
– składka członkowska 10,00 zł od działki
– opłat za wywóz śmieci 130,00 zł od działki
– opłata za wodę 4,00 zł za m 3
– opłata energetyczna 50,00 od działki (nowa opłata wprowadzona
w związku ze stratami na przesyłach )
Pan skarbnik Maciej Nowaczyk przedstawił następnie preliminarze finansowe na rok 2025 z funduszy:
- Funduszu statutowego
- Funduszu rozwoju
- Fundusz oświatowego
Ocenę preliminarzy przedstawiła Pani Dominika Sypniewska przewodnicząca Komisji Rewizyjnej .
Komisja Rewizyjna ROD Cybinka oceniła preliminarze finansowe na rok 2025, obejmujące działalność statutową ROD, Fundusz Rozwoju i Fundusz Oświatowy jako realny do wykonania .
Przewodniczący zebrania zaprosił wszystkich działkowiczów do dyskusji nad przedstawionymi sprawozdaniami oraz projektami planu pracy i preliminarzami.
Czas wystąpienia w dyskusji wyznaczył na 3 minuty .
- Pytanie w sprawie otwartych furtek od strony lasu, czy zostaną naprawiane zamki i kiedy będą zamknięte .
Ogród otrzymał od Urzędu Miasta dotację na modernizację infrastruktury pod warunkiem, że stanie się ogrodem otwartym dla lokalnej społeczności i stąd te otwarte bramy. Ostatecznie po dyskusji zapadła decyzja z głosem doradczym gościni Pani dyr. Agaty Wróbel, że będzie dostępna tylko furtka główna od strony ulicy Pusta, w wyznaczonych miesiącach roku .
- Dlaczego IV etap inwestycji dotyczącej prądu nie będzie realizowany zgodnie z wcześniejszym planem ?
Inwestycja będzie realizowana jako IV etap modernizacji sieci energetycznej i będzie zrealizowana na wskazany odcinek końcowy linii zasilającej , w związku z brakiem wystarczających środków finansowych. Kolejny V etap modernizacji, drugiego odcinka końcowego sieci energetycznej , planowany jest na na rok 2026 .
- Kiedy będą naprawione dziury w alejkach ?
Naprawa dróg będzie mogła być wykonana , pod warunkiem pozyskania dotacji podmiotów zewnętrznych i posiadania odpowiedniej wysokości środków własnych.
Po wyczerpaniu pytań przez działkowców o głos poprosiła Pani Dyrektor Biura OZ PZD
mgr Agata Wróbel .
- Pani Dyrektor poinformowała, że możemy złożyć do końca listopada br. wniosek do Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o dotacje na modernizację ogrodzenia , dróg oraz instalacji wodnej.
- Zwróciła też uwagę ,że został uchwalony nowy Statut PZD, w którym zawarte zostały zmiany . Jedną jest obowiązek szkolenia, które muszą odbyć nowi działkowcy ,po drugie wydłużona została kadencja zarządów z 4 lat do 5 lat .
- Następnie poinformowała wszystkich, że po długich dyskusjach związanych z planami przestrzennymi , zagrożone likwidacją będą szczególnie te ogrody, które znajdują się w obrębie terenów wojskowych .
Po wystąpieniu Pani Dyrektor Pan Tomasz Roszak poprosił przewodniczącego Komisji Uchwał i Wniosków Pana Andrzeja Nowaka o odczytanie sprawozdania i przedstawienie projektów uchwał . Przeprowadzono głosowania w sprawach :
- Uchwała Nr 1 /2025 Walnego Zebrania w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD w roku 2024
za przyjęciem : 36 głosów ; przeciw : 0 głosów ; wstrzymujące : 0 głosów.
- Uchwała Nr 2 /2025 Walnego Zebrania w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Zarządu ROD za rok 2024
za przyjęciem : 36 głosów ; przeciw : 0 głosów ; wstrzymujące : 0 głosów.
- Uchwała Nr 3/2025 Walnego Zebrania w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej ROD w 2024 roku:
za przyjęciem : 36 głosów ; przeciw : 0 głosów ; wstrzymujące : 0 głosów.
- Uchwała Nr 4 /2025 Walnego Zebrania w sprawie planu pracy na 2025 rok:
za przyjęciem : 33 głosy; przeciw : 2 głosy; wstrzymujące : 1 głos.
- Uchwała Nr 5 /2025 Walnego Zebrania w sprawie ustalenia kwoty przeznaczonej na świadczenia pieniężne i nagrody wypłacane z tytułu pracy społecznej w ROD Cybinkaw roku 2025:
za przyjęciem : 36 głosów ; przeciw: 0 głosów ; wstrzymujące : 0 głosów.
- Uchwała Nr 6 /2025 Walnego Zebrania w sprawie wysokości opłaty ogrodowej i terminu jej wnoszenia w 2025 roku :
za przyjęciem : 36 głosów ; przeciw : 0 głosów ; wstrzymujące : 0 głosów .
- Uchwała Nr 7 /2025Walnego Zebrania w sprawie wysokości i terminu wnoszenia opłaty energetycznej w 2025 roku :
za przyjęciem : 34 głosy ; przeciw : 1 głos ; wstrzymujące : 1 głos .
- Uchwała Nr 8 /2025Walnego Zebrania w sprawie wysokości i terminu wnoszenia opłaty za wywóz odpadów z terenu ROD w 2025 roku :
za przyjęciem : 36 głosów ; przeciw : 0 głosów ; wstrzymujące : 0 głosów .
- Wniosek Zarządu wraz z Uchwałą Nr 9 /2025 Walnego Zebrania w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego PN: Wymiana linii kablowej energetycznej ( wewnętrzna linia zasilająca ) wraz z układami pomiarów energii elektrycznej – Etap IV :
za przyjęciem : 33 głosy ; przeciw : 1 głos ; wstrzymujące : 2 głosy.
- Uchwała Nr 12 /2025Walnego Zebrania w sprawie preliminarzy finansowych ROD na 2025 rok :
Za przyjęciem : 36 głosów ; przeciw : 0 głosów; wstrzymujące : 0 głosów.
Do Komisji Uchwał i Wniosków został złożony wniosek dotyczący:
- Wprowadzenia zakazu koszenia trawy oraz używania głośnych narzędzi w sobotę ,niedzielę oraz święta
złożony przez działkowca w sprawie zakazu koszenia trawy oraz używania głośnych narzędzi.
- Zamknięcia na klucz furtek od strony ul. Czekalskie .
- Przegłosowany został wniosek w sobotę , niedzielę oraz święta :
Za przyjęciem : 1 głos ; przeciw : 35 głosów ; wstrzymujące : 0 głosów .
- Przegłosowany został wniosek złożony przez działkowca dotyczył zamknięcia na klucz furtek od strony ul. Czekalskie .
Za przyjęciem : 28 głosów ; przeciw : 3 głosy ; wstrzymujące : 5 głosów.
Po wyczerpaniu porządku obrad i brakiem pytań Pan Przewodniczący Zebrania podziękował wszystkim za przybycie i zakończył zebranie.
Na tym protokół zakończono i podpisano .
Grażyna Kucharska Tomasz Roszak
…………………………………….. ……………………………………..
Sekretarz Zebrania Przewodniczący Zebrania
Poznań , dnia 26.04.2025 r.
